vrijdag 20 april 2012

Zo min mogelijk zout binnen krijgen blijft een aandachtspunt.
Bestelde ik bij de visboer kibbeling zonder kruiden en zonder zout, sprak een andere klant mij aan.
Zegtie: "Mevrouw, dat heeft helemaal geen zin! Er komt in het frituurvet ook zout terecht en dat trekt onmiddellijk de vis in door de hoge temperatuur!"
Bleek de goede man natuurkunde en biologie te hebben gestudeerd.
Tsja... ik twijfel er niet aan dat hij gelijk heeft! Maar als ik er ook nog eens kruiden met zout bovenop strooi, krijg ik toch zeker veel meer binnen? Het gaat om de totale hoeveelheid zout per dag die je binnenkrijgt.
Ik maak mijn kibbeling blauw. :-)


ontbijt:
1 hele mango, 1 plakje kaas om het fruitzuur te neutraliseren

tussendoor: 1 bio banaan, 1 cappuccino, stuk chocola met hazelnoten

tussendoor: 200 gram kibbeling zonder zout en zonder kruiden

tussendoor: 125 gram aardbeien

kleine lunch:
100 gram gekookte bio doperwtjes uit de vriezer, halve gekookte venkel knol

tussendoor: 100 gram gebraden rosbief (gras gevoed)

tussendoor: 1 koffie met klein beetje suiker en koffiemelk

klein diner:
200 gram geroerbakte macaroni groenten, olijfolie





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer het als u een reactie achterlaat!
Alvast hartelijk dank!