donderdag 24 mei 2012

Het is al weer 8 maanden dat ik begonnen ben met bijhouden van dit blog over neo paleo en over gezond eten. En over dieren eten die hebben bewogen.
Tijd voor een terugblik. Tijd om mijn eigen eetpatroon nog eens kritisch te bezien!
Wat goed gaat is het zelf koken met voldoende variatie.
Ook vind ik dat ik beter let op de hoeveelheid hoogwaardig eiwit.
De ongebrande noten hebben ook een vaste plek gekregen en helpen me als ik op de weg zit voor mijn werk. Fruit als ontbijt blijft ook erg lekker :-)
Helemaal top: nagenoeg dagelijks kom ik aan 400 gram groenten, jippie...! En meestal vers! :-)
Verbeterpunten: minder vaak koffie drinken! Ook door de melk (en suiker) die er in komt.
Ik vind dat ik nog meer moet experimenteren met kruiden en nieuwe (ouderwetse?) groenten.
Mijn variatie kan nog meer omhoog als ik minder vaak de kant-en-klare zakken roerbak groenten en wok groenten gebruik, maar zelf groenten snijd!
Aan alle glaasje ice tea en "zondige" tussendoortjes als bounty, koekjes, enz. wil ik niet tornen.
Als ik te streng word, verlies ik het plezier en de voldoening!


ontbijt:
1 bio banaan, 1 hele handsinaasappel in stukjes, kaneel

lunch:
257 gram bio gemengd gehakt, 200 gram champignons wokgroenten (kastanje champignons-rode ui-prei), kerrie, kurkuma

tussendoor: hand ongebrande noten, hand ongezwavelde rozijnen, 50 gram gebraden rosbief uit het vuistje

diner:
250 gram basis roerbakgroenten (kool-wortel-broccoli-prei-ui) met 2  plakjes kaas er over gesmolten

's avonds: 2 grote glazen ranja (aanmaaklimonade) met spa Marie Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer het als u een reactie achterlaat!
Alvast hartelijk dank!