donderdag 14 juni 2012

Al een paar dagen geen tekst meer geschreven; soms ontbreekt het me aan tijd en inspiratie.
Maar dit blog bijhouden helpt me zeker om door te gaan met proberen zo goed mogelijk te eten, zonder er van in de stress te schieten.
Want, naast dat Echt Eten en Beweging de peilers van vitaliteit zijn, is Ontspannen dat ook.
Mijn tip (met dank aan mijn dierbare vriend Gérard): 
spreek met jezelf af, dat je een half uur per dag mag piekeren. Ga er voor zitten, stort je compleet uit in grootse piekers en doemscenario's. 
Schrijf het van mijn part nog op ook.
En probeer dan de rest van de dag niet meer te piekeren.
Probeer je ogen en hart te openen en écht te kijken en te luisteren en te voelen. 
Zet al je zintuigen áán en je oordelende gedachten úit. 
Simpel.
Wees dankbaar voor wat er is.
Geniet. 


ontbijt:
1 biologische banaan, 1 appel, kaneel, 1 hardgekookt biologisch ei.

lunch:
Chinese kool-gehakt-spek-peultjes van gister

tussendoor: 2 dropjes, stuk appeltaart op een terras met een cliënt :-)

diner:
211 gram kipfilet, een halve (ongeveer 350 gram) Chinese kool, 150 gram taugé, kokosolie

's avonds: 1 rosé biertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer het als u een reactie achterlaat!
Alvast hartelijk dank!