woensdag 11 juli 2012

Van alle stoffen die er in echt eten zitten, weten we nog niet 1% hoe ze met elkaar samenwerken.
Wel beginnen we er zo langzamerhand, door schade en schande, achter te komen dat juist die synergie zo ontzettend belangrijk is voor onze gezondheid! 
Het simpelweg isoleren van een voedingsstof blijkt niet helemaal of zelfs helemaal niet tot het gewenste resultaat te leiden.
Wij hebben de natuur onderschat.
(In de diergeneeskunde zijn de geleerden verder; er is nu al een dieren-ziektekostenverzekering die korting geeft, als het baasje een bepaald kwaliteitsvoedsel voert!)
Wat supplementen en toevoegingen betreft: misschien is het soms nodig omdat er nog geen beter alternatief is? Daar heb ik geen verstand van.
Maar als ik echt eten eet, weet ik zeker dat ik het meest dichtbij de natuur kom.
En ik ben er van overtuigd: die natuur vergist zich niet. 


ontbijt:
1 biologische banaan, 50 gram gemengde ongebrande noten, grote hand rozijnen

lunch (3 personen):
1 pot biologische bruine bonen (215 gram), 1 pak kant-en-klare biologische tomaat-basilicum saus (390 gram), 1 grote biologische ui, 4 grote biologische tomaten, de blaadjes van 5 takken verse biologische basilicum

tussendoor:
1 sneetje stokbrood, 3 stukjes Port Salud, 5 grote olijven met amandelen

diner (3 personen):
halve biologische rode kool, kwart biologische witte kool, biologische roomboter, 1 appel, peper, kaneel, varkensfiletlapjes

's avonds: 1 rosé biertje





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer het als u een reactie achterlaat!
Alvast hartelijk dank!