maandag 16 juli 2012

Dagelijks houdt het me bezig: wat is gezond eten?
De afgelopen 15 jaar heb ik ontelbare artikelen gelezen, meningen gehoord, vaak de mijne gewijzigd en steeds me opengesteld voor nieuwe inzichten en bewijzen.
De complexiteit van De Gezonde Mens en van Gezondheid blijft me verbazen en ook weet ik dat er niet één wijsheid geldt. Daarvoor is de wereld en zijn bevolking te divers en onze kennis te mager.
Wat ik wel zeker weet, is dat overal waar de natuur nog de natuur is en iedereen zijn oorspronkelijke dagelijkse dingen doet en zijn oorspronkelijke voedsel eet, er geen welvaartsziekten zijn.
Zelfs onze honden lopen mee in het ontwikkelen van bijvoorbeeld kanker, nu zij gevoed worden met brokken die voor een groot deel bestaan uit "niet-vlees" en aan beweegarmoede lijden.
De zoektocht naar "Hoe dan wel?" en "Hoe houden we de aarde heel?" blijft onverminderd voortgaan.


ontbijt:
halve meloen, 1 peer, 1 reep biologische kaas

lunch:
1 biologische tomaat, 1 biologische ui, halve biologische courgette, olijfolie, 3 biologische eieren zachtjes gebakken in biologische roomboter

na het sporten: 1 thee met suiker + mini koekje, 1 biologische banaan

diner:
1 roomboter croissant, biologische roomboter, dik biologische kaas, 150 gram biologische rauwkost (AH oa. rucola, radijs)

's avonds: 1 bounty puur, tros rode druiven



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik waardeer het als u een reactie achterlaat!
Alvast hartelijk dank!